5 Eylül 2010 Pazar

ETİMEK TATLISI


Malzemeler:
1 paket etimek
1 kilo süt
1 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
damla sakızı
yarım paket margarin

Karameli için :
2 bardak şeker
2 bardak su

Hazırlanışı: Bir kilo süte un, şeker, damla sakızı ve margarini ekleyerek kaynayıpta koyulaşana kadar pişiriyoruz. 5-10 dk da kaynarken karıştırıp altını kapatıyoruz.

Karamel yapımı: 2 bardak şekeri ocağa koyup kahverengi oluncaya kadar kavuruyoruz. 2 bardak suyu da ekleyip hızlı hızlı karıştırıp şekerin erimesini sağlıyoruz ve sıcak sıcak etimeklerin üzerine döküyoruz. Daha sonra hazırlamış olduğumuz muhallebiyi bir mikser yardımı ile çırpıp (topaklanmaları yok etmek için) , karamelli etimeklerimizin üzerine döküyoruz. Üzerine de kakao döküp servis ediyoruz. AFİYET OLSUN…

NOT: Ben tatlının üzerine kakao döktüm arzu etmezseniz dövülmüş cevizde serpebilirsiniz.

5 yorum:

  1. Karamelin tadına bayılıyorum.Nefis görünüyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.etkinliğin son gününde bile unutmadın beni.teşekkür ediyorum güzel katılımların için.yeni etkinliklerde buluşmak dileğiyle.tarifin yayında.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. İlk defa ziyaret ettiğim bloğunuzun tutkunu olacağım kesin.Ellerinize ve marifetinize sağlık.Herşey 10 numara görünüyor.Sizide naçizane bloguma beklerim...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Nefis gözüküyorr ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. herkese çooook teşekkür ediyorum sevgiler...

    YanıtlaSil