8 Aralık 2010 Çarşamba

ZERDE


Malzemeler:
Yarım su bardağı pirinç
5 su bardağı su
1 çorba kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı safran
1,5 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı kuşüzümü
1 çorba kaşığı çamfıstığı
2 çorba kaşığı gülsuyu


Hazırlanışı: Yarım su bardağı pirinci ayıklayıp, bol suyla yıkayalım. Suyunu süzdükten sonra tenereye alalım. Üzerine 3 su bardağı su ilave edelim. Yumuşayana dek haşlayalım. Pirinçler yumuşadığında 2 su bardağı suyu tencereye aktaralım. 1 çorba kaşığı nişastayı çok az su ile ezip, topaksız bir kıvama getirelim. Safranı da çok az suyla bir taşım kaynatıp suyunu tencereye aktaralım. 2 su bardağı tozşekeri ve sulandırdığımız nişastayı azar azar ve sürekli karıştırarak, pirinçlerin üzerine ekleyelim. Ağır ateşte ve karıştırarak üzerin göz göz olana dek pişirelim. Hazırlamış olduğumuz bu tatlıyı kaselere dolduralım. Zerdenin üzerine kuşüzümü, çamfıstığı ve gülsuyu serperek dilediğimiz gibi süsleyelim. Soğuttuktan sonra servis yapalım.AFİYET OLSUN…

Bu tarifimi 8. etkinlik olan ''KURBAN BAYRAMI SOFRALARI ETKİNLİĞİ''ne ev sahipliği yapmakta olan arkadaşımız Özlem'e http://yesilmutfaktantarifler.com yolluyorum.

12 yorum:

  1. Canım çocukluğumdan beri bayılırım zerdeye ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Zerde deyince çocukluğum geliyor aklıma. Mis gibi kokusu burnumda tüttü iyi mi:) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar sevgili şerife..
    şerife diyorum zira profilinde böyle yazıyor hem de yaşlarımız yakın:) bende 87liyim:))
    bir de takip ettiklerinde kendimi görünce çok mutlu oldum canım..
    babam dr. oetkerin zerdelrinden alalım demişti bende sinir oldum olmaz dedim ben yaparım..
    tarifi gördüğüm iyi oldu:))
    sevgiler canım..
    görüşmek dileği ile..

    YanıtlaSil
  5. derya: teşekkürler ablacım.sevgiler...

    yemekçinin mekanı: nazlı ablacım tüttüyse yemek lazım :)) hemen gönderiyorum bir kase :)) muckk

    anneanneninemekleri: teşekkürler hocam.sevgiler...

    kalpkurabiye: canım hoşgeldin bloğuma. bende reklamlarda bu sıra sık sık gördüm dr. oetkerin zerdelerinden :)) dedim hemen yapayım hazıra ne gerek var kolay zaten :)) sevgiler canım.

    fuat gencal: yorumlarınız için çok teşekkürler. saygılar...

    YanıtlaSil
  6. Tatlının nefis görüntüsü var.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. tatlı çokn güzel olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Canım tarifini aldım ellerine sağlık. katılımın için çok teşekkürler. her zaman beklerim

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Şerife.
    Ellerine sağlık kardeşim.Çok güzel görünüyor zerde:) Babacığım da bayılır hani.Türkiye ziyaretimizde,özellikle istedi.Ben de keyifle yaptım.Sizlere de afiyet,bal,şeker olsun inşaAllah.
    Kalbi sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  10. zerde yemedim yapmadımda nefis gözüküyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. Zerde ile Istanbulda tanistim, ve cok begendim kendisini! Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor
    Sevgiler

    YanıtlaSil